Destiny zet met nieuwe naam ‘Dstny’ Europese ambities op scherp
Destiny zet met nieuwe naam ‘Dstny’ Europese ambities op scherp
Nieuwe merkidentiteit en de partnership als co-titelsponsor van Belgische UCI WorldTour team Lotto-Dstny vanaf 2023 zal de Europese naamsbekendheid van de Business Communications aanbieder verhogen.

Brussel, 24 februari 2022 – Destiny zet vandaag een belangrijke volgende stap in de uitbouw van zijn Europese ambities. Het lanceert met “Dstny” een nieuwe Europese merkidentiteit en logo voor de hele groep. Tegelijk kondigt het bedrijf aan dat het vanaf 1 januari 2023 en zeker tot eind 2024 de nieuwe co-titelsponsor wordt van het Belgische UCI WorldTour-wielerteam Lotto-Dstny.

Met de nieuwe merkidentiteit verenigt Dstny meer dan tien bedrijven in de groep onder één vlag. Het nieuwe merk en logo voor de hele groep symboliseert de Europese leiderspositie en de drive om innovatie te versnellen, de klantervaring te verbeteren en nog meer talent aan te trekken. Het doel hiervan? Cloudgebaseerde Business Communications leveren die het dagelijkse leven gemakkelijker maakt. Today and tomorrow.

“Het gaat vandaag om veel meer dan alleen de lancering van één Europese merknaam voor de hele Dstny groep”, zegt CEO Daan De Wever. “Onder de motorkap van het merk Dstny hebben we een duidelijke referentie-architectuur en bewuste technologie-footprint gebouwd, teams met diverse kwaliteiten operationeel samengebracht en in elk land een sterke commerciële positie uitgebouwd. Ons go-to-market-model, met diverse partners, service providers en een eigen directe verkoopkanaal, is in alle landen waar we aanwezig zijn vergelijkbaar. Er is nog veel werk, maar tegelijk is er ook al veel geïntegreerd om één toekomstbestendig Europees bedrijf uit te bouwen.”

Dstny heeft het laatste jaar fors geïnvesteerd in zijn technologische footprint. Zo heeft het afgelopen zomer het Zweedse Telepo met zijn sterke UCaaS-platform overgenomen en samen met diverse andere teams en technologieën samengebracht in een eigen developmenttak, Dstny for Service Providers. “We hebben een sterk technologieframework en unieke technische ontwikkelingscapaciteit opgebouwd”, gaat De Wever verder. “Het is onze passie om deze technologie op Europees vlak te verankeren en als relevante, innovatieve en leidende speler in de markt de komende jaren onder eigen controle verder door te groeien.”

Wielrennen zorgt voor versnelling van merkbekendheid in Europa

Om zijn bekendheid als Europese leider in cloudgebaseerde bedrijfscommunicatie verder uit te bouwen, vond Dstny de ideale partner in de Belgische Lotto wielerploeg. Het sponsorship sluit perfect aan bij de transitie die het bedrijf nu maakt van initiële challenger in een aantal landen, via een sterke internationale groei naar een ambitieuze Europese speler. Als snelgroeiend bedrijf is het voor Dstny essentieel om het vertrouwen verder te vergroten en een sterk merk uit te bouwen. Zo wordt het eenvoudiger om nieuwe klanten, partners, overname prospects en talent aan te trekken. Dstny kiest zijn partnerships dan ook heel zorgvuldig uit.

“We geloven net als het Lotto wielerteam in talent alle kansen geven, in het belang van een sterk partnernetwerk, in diversiteit en in teamspirit. Ook de ambitie om vanuit onze Belgische roots mee te spelen op internationaal vlak bindt ons. Dit voelde meteen als een goede match”, zegt De Wever. “Daarnaast is de wielersport één van de populairste sporten in Europa, vooral in onze huidige markten. Het is in de zakelijke wereld onder beslissers en CEO’s heel populair, dus het biedt ons netwerk- en hospitality mogelijkheden om nog sneller te groeien.”

Met dit co-naamsponsorship is Dstny de eerste Belgische Tech Scale-up die een Belgische profwielerploeg op deze schaal ondersteunt. “We zijn erg trots om de nieuwe co-naamsponsor te zijn van het Belgische UCI WorldTour-team Lotto-Dstny. We hopen ook om het team vanuit onze vergelijkbare startpositie als ‘challenger’ te kunnen inspireren om strategisch-creatief en ‘out of the box’ te denken en te handelen. Ik ben ervan overtuigd dat we door onze krachten te bundelen, allebei een volgende stap kunnen zetten in onze ontwikkeling”, concludeert De Wever.

John Lelangue, algemeen manager van de wielerploeg, is verheugd met de komst van Dstny als nieuwe partner. “We zijn erg blij met Dstny's toezegging, zo vroeg in het seizoen, om de komende twee jaar deel uit te maken van onze ploeg. Dstny en onze wielerploeg zijn een perfecte match van twee Belgische organisaties met internationale ambities. Mede dankzij Dstny zal het mogelijk zijn om opnieuw een generatie jonge Belgische talenten op te leiden. Onze ploeg gaat voor ritzeges in de Tour de France en winst in grote klassiekers”, zegt John Lelangue. “Dit jaar en in de toekomst. Het opleiden van jong talent, bij de mannen en vrouwen, behoort tot ons DNA. Daarom investeren we naast ons WorldTeam ook in onze opleidings- en vrouwenploeg. Door dit partnerschap verwerft Dstny een plaats in de toekomst en geschiedenis van de Belgische wielersport.”

Ook Jannie Haek, CEO van de Nationale Loterij, kijkt uit naar de samenwerking met de nieuwe partner. "We delen met Dstny onze Belgische identiteit en focus op innovatie. Dstny is een mooi voorbeeld van hoe, van origine Belgische, technologiebedrijven tot sterke internationale spelers kunnen uitgroeien. We zijn dan ook trots op dat we op deze manier kunnen bijdragen aan het verder uitbouwen van dat succes. Wij hebben in al die jaren prachtige momenten beleefd met de wielerploeg, die we nu al 37 jaar ondersteunen. We zijn blij dat we Dstny in de ploeg mogen verwelkomen, geheel in lijn met de filosofie van het team.”

Over Dstny

Dstny is een toonaangevende Europese aanbieder van cloud-gebaseerde bedrijfscommunicatie, die zowel rechtstreeks aan bedrijven, als via partners en service providers wordt geleverd. Het bedrijf wil het dagelijkse leven van zijn huidige 2,2 miljoen gebruikers vereenvoudigen: de interactieve bedrijfscommunicatietools worden as-a-service geleverd en verbinden werknemers en klanten via alle mogelijke communicatiekanalen.

De tools van Dstny zijn mobile-first, lokaal aanpasbaar, gebruiksvriendelijk en eenvoudig te integreren. Door innovatieve technologie te combineren met nauwe relaties met partners en service providers, en met sterke lokale teams, kan Dstny de best mogelijke gebruikerservaring leveren en de nieuwste toepassingen toegankelijk maken voor bedrijven in heel Europa.

Dstny heeft 750 werknemers in 7 Europese landen (België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Zweden, Denemarken, VK) en een jaaromzet van bijna €190 miljoen in 2021. Meer info: www.dstny.nl

Over het UCI WorldTour team

De Lotto wielerploegen zijn een begrip in de wielerwereld. Al sinds 1985 verbindt de Nationale Loterij de naam van zijn sterke merk Lotto samen met verschillende andere partners aan de professionele wielerploeg. Na al die jaren staat de ploeg in 2022 nog altijd bekend om zijn aanvalslust, benaderbaarheid en investeringen in jong wielertalent. De ploeg toont zich jaarlijks op mondiaal niveau en won de grootste wedstrijden zoals de Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix en vele ritten in de Tour de France.

Over de Nationale Loterij

De Nationale Loterij is met haar sterk merk Lotto een trouwe partner van het wielrennen en geldt in het wielermilieu al meer dan 37 jaar als “gangmaker van de koers” in al zijn facetten. Lotto is trotse partner van tal van wielergerelateerde projecten in verschillende disciplines, zoals baanwielrennen, BMX, of cyclocross, en van verschillende grotere en kleinere wielerwedstrijden gaande van de Ronde van Vlaanderen over E3-prijs tot de Lotto Belgium Tour, maar ook het WK in Vlaanderen of de Tourstart in Brussel in 2019. Bovendien investeert de Nationale Loterij niet alleen in een WorldTour-ploeg, maar ook in een vrouwen- en een beloftenploeg, in tal van jeugdopleidingen en in de omkadering van wielerevents. Lotto brengt de fans ook dicht bij het wielrennen dankzij haar Captains of Cycling coöperatie, een uniek model waar fans mee de toekomst bepalen van het wielrennen en daar ook veel voor terugkrijgen. De spelers, de fans, de supporters: dat zijn onze stakeholders. Hun beleving met onze merken en onze missie is onze belangrijkste Return on Investment. We kunnen dus met zekerheid stellen: de Nationale Loterij en wielrennen gaan hand in hand.


Voor meer informatie

Veerle Wijsgeer
PR lead Dstny
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
+32(0)495 58 07 97

Onze CORE Dstny

Wij pakken het net even iets anders aan

20K+

Gelukkige klanten

3M+

Cloud communicatie gebruikers

1000+

Enthousiaste werknemers

1500+

Hechte partners

150K+

Cloud security gebruikers

Cookies

Wij gebruiken cookies om onze website te optimaliseren en jou een betere ervaring te bieden. Deze cookies onthouden jouw voorkeuren, helpen ons anonieme statistieken te verzamelen om de prestaties te verbeteren en stellen ons in staat om gepersonaliseerde advertenties te tonen. Wil je meer informatie over hoe wij cookies gebruiken en hoe we omgaan met jouw privacy? Neem dan een kijkje in onze privacy policy.

Ook wij gebruiken cookies

We gebruiken cookies om onze website te analyseren en verbeteren, en voor marketing en om ervoor te zorgen dat je relevante content te zien krijgt. Het niet toestaan van cookies kan invloed hebben op je gebruikerservaring. Voor meer informatie verwijzen wij naar onze Privacy Policy. Let op: Als je via deze site een YouTube-filmpje bekijkt, plaatst YouTube áltijd een cookie bij je.
Functionele Cookies Altijd ingeschakeld
Functionele cookies zorgen ervoor dat onze website goed werkt en zijn altijd ingeschakeld. Alles om je een goed werkende website te kunnen tonen.
Analytische Cookies Uitgeschakeld
Met analytische cookies kunnen we (geanonimiseerde) gegevens verzamelen over het gebruik van onze website. Dat helpt ons onze website te kunnen optimaliseren.
Marketing Cookies Uitgeschakeld
Marketing cookies zijn nodig voor functies als socialmedia-deelbuttons en het bijhouden van surfgedrag. Met deze cookies kunnen we je relevante content en gepersonaliseerde advertenties laten zien.