Panasonic stopt in 2022 volledig met haar telefonie activiteiten. In dit artikel leggen we uit wat het betekent dat Panasonic stopt met PBX en wat je het beste kunt doen als je momenteel nog gebruik maakt van een Panasonic telefooncentrale.
Wat betekent het voor jou?
Op het moment dat Panasonic stopt, is er geen ondersteuning meer te verkrijgen vanuit Panasonic en zijn er ook geen onderdelen meer in te kopen.
Maak je momenteel gebruik van een Panasonic PBX telefooncentrale? Om er zeker van te zijn dat je optimaal bereikbaar blijft raden wij je aan om over te stappen naar een alternatief telefoonsysteem vóórdat Panasonic definitief stopt. Onze adviseurs kunnen je helpen met de ondersteuning en het zoeken naar alternatieven voor je Panasonic centrale.
Goede alternatieven zijn onder andere een Swyx– of 3CX telefooncentrale, dit worden ook wel cloud telefonie oplossingen genoemd. Hieronder laten we je de verschillen zien tussen cloud telefonie oplossingen en een PBX-centrale van Panasonic.

Verschil tussen Panasonic PBX en cloud telefonie oplossingen
Het grootste verschil tussen onze cloud telefonie oplossingen en tussen een Panasonic PBX-centrale is dat de Panasonic telefonie oplossingen veelal op locatie (on-premise) draaien.
Maar welke voordelen bieden onze cloud telefonie oplossingen naast het grote scala aan functionaliteiten, ten opzichte van telefooncentrales op locatie?
- Cloud telefonie staat in een datacenter, in ons geval in Nederland. Dit biedt een hogere mate van beschikbaarheid en is op afstand te beheren.
- Bij cloud telefonie maak je gebruik van software in de cloud van de provider, in plaats van een fysieke telefooncentrale op locatie. Het enige wat je voor een telefooncentrale in de cloud nodig hebt is een stabiele en snelle internetverbinding. Hiermee voorkom je grote eenmalige investeringen van een dure telefooncentrale op locatie.
- Bij uitval van je internetverbinding op je bedrijfslocatie verlies je ook je telefonische bereikbaarheid. Bij cloud telefonie van Dstny kunnen we ervoor zorgen dat bij internet uitval je telefoonverkeer automatisch wordt doorgeschakeld naar een mobiel toestel. Hierdoor blijf je optimaal bereikbaar voor klanten en collega’s.
- Een fysieke centrale op locatie zal je uiteindelijk beperken in de groei van jouw bedrijf. Cloud telefonie is uiterst schaalbaar en zeer flexibel om mee te groeien, hierdoor is jouw bedrijf klaar voor de toekomst.
Zoals je kunt zien is cloud telefonie een uitstekend alternatief voor een telefooncentrale op locatie. Wil jij meer informatie over de mogelijkheden voor jouw bedrijf?
Neem contact op