Dstny neemt het Zweedse Meridix over

Veel mkb’s dreigen de omnichanneltrein te missen

Als corona in de bedrijfswereld één ding versnelt, is het wel de adoptie van digitale communicatie. Voor de kleine en middelgrote bedrijven die de termen omnichannel, customer engagement en mobile first nog niet in hun woordenboek hebben staan, wordt het daarom hoog tijd om op de kar te springen. Daan De Wever, CEO Dstny, over communiceren via de juiste kanalen.

Gelukkig brengen providers met elke technische vooruitgang plug-and-play integratie van alle kanalen, van Facebook Messenger over WhatsApp tot Slack en CRM-systemen, steeds dichterbij. Het doel? Meer productiviteit, een betere klantervaring en overzicht en controle over alle bedrijfscommunicatie.

De klant is koning. Bedrijven die klanten aan zich willen binden, moeten inspelen op hun voorkeuren. Customer engagement draait dan ook naast de juiste boodschap vooral rond communiceren via de juiste kanalen. Toch zijn veel mkb’s nog niet mee in het omnichannelverhaal. Ze kennen onvoldoende de voorkeuren van hun klanten of slagen er niet in om de nodige kanalen te integreren in hun communicatiestrategieën.

‘Telewerk is here to stay maar hoe maak je dit als bedrijfsleider duurzaam en houd je je teams performant?’

Maar ook intern knelt vaak het communicatieschoentje. Veel bedrijven investeren in digitale assets zoals dure ERP-systemen of projectmanagementapplicaties maar vergeten hen samen te brengen. Hierdoor geraakt de interne bedrijfscommunicatie versnipperd, wordt er ingeboet op productiviteit en gaan het overzicht en de controle verloren. Bedrijfsapplicaties zijn niet geintegreerd. Wachtwoord vergeten? De overvloed aan logins gooit al te vaak roet in het eten.

Here to stay

Tien jaar geleden was al duidelijk dat video de main driver van bedrijfscommunicatie zou worden en deze tendens zit nu in een stroomversnelling. Voor 17 maart 2020 kende iedereen wel oplossingen als Microsoft Teams en Zoom maar een enkeling gebruikte ze. Nu gaan medewerkers van call naar call, maar er is geen integratie met vaste of mobiele telefonie. Klanten en collega’s zien niet wie bezet is. Telewerk is here to stay maar hoe maak je dit als bedrijfsleider duurzaam en houd je je teams performant?

Omnichannel is de toekomst

De tijd begint te dringen en veel mkb’s dreigen de omnichanneltrein te missen. Het is zeker dat zij die niet snel op de digitale kar springen en omnichannel omarmen, het moeilijker zullen hebben om te overleven. Omnichannel bedrijfscommunicatie wordt de toekomst. Al zijn hier eerst nog stappen te zetten. Daar schuilt de uitdaging. Hoe kan je alle kanalen in de employee of customer journey juist integreren, controleren en herverdelen?

Integratie

Het ultieme doel is een cloud-based orchestratieplatform waarin alle kanalen geïntegreerd worden voor een volledig overzicht en totale controle, liefst met single sign-on via bijvoorbeeld een Google- of Microsoft-account. Binnenkort zal het niet uitmaken of de klant jouw supportdienst belt vanuit WhatsApp, Messenger of via mobiel, je zal kunnen zien via welk kanaal hij je bereikt en toch inzicht houden in bijvoorbeeld hoe snel je medewerkers hebben opgenomen. Maar ook beter klantenbeheer ligt in het verschiet: een klant belt in, wordt meteen herkend door – of gekoppeld aan – het CRM-systeem en de klantenkaart opent voor jouw medewerker. Dit zijn allemaal stappen voorwaarts die de cloud en integratie mogelijk maken.

Mobile first

Mobile wordt in dit verhaal ongetwijfeld leading, zeker met de komst van 5G. Door toegang tot mobiele netwerken en met behulp van call control kan je mobiele telefonie volledig integreren en de controle bewaren. Mobile first wordt de standaard, wat betekent dat elke applicatie zonder fout mobiel beschikbaar moet zijn.

Zo makkelijk mogelijk

Het is dan ook aan ons providers om het pad naar omnichannelcommunicatie en integratie te effenen. Met elke nieuwe technische ontwikkeling komt dit hoofdstuk dichterbij. Als Belgische marktleider in cloudcommunicatie met eigen pure cloud technologie zijn we met Destiny bovendien in staat om zélf onze roadmap op vlak van technische ontwikkeling te bepalen en rechtstreeks met onze klanten te schakelen.

‘Het is dan ook aan ons providers om het pad naar omnichannelcommunicatie en integratie te effenen’

Zo werken we toe naar de toekomst: een intuïtief en door mobiel gedreven orchestratieplatform voor alle communicatiekanalen, waarbij bedrijven niet langer moeten investeren in back-end development maar plug-and-play en zonder IT-kennis hun eigen communicatietools eenvoudigweg kunnen opzetten en beheren. Het is onze taak om kleine en middelgrote bedrijven de zekerheid te bieden dat deze transitie zo makkelijk mogelijk zal verlopen opdat ze zich kunnen differentiëren door meer productiviteit, een betere klantenervaring en overzicht en controle over ál hun bedrijfscommunicatie.

Onze CORE Dstny

Wij pakken het net even iets anders aan

20K+

Gelukkige klanten

3M+

Cloud communicatie gebruikers

1000+

Enthousiaste werknemers

1500+

Hechte partners

150K+

Cloud security gebruikers

Cookies

We gebruiken cookies om onze website goed te laten werken en te kunnen verbeteren.

Voorkeuren cookies

We gebruiken cookies om onze website te analyseren en verbeteren, en voor marketing en om ervoor te zorgen dat je relevante content te zien krijgt. Het niet toestaan van cookies kan invloed hebben op je gebruikerservaring. Let op: Als je via deze site een YouTube-filmpje bekijkt, plaatst YouTube áltijd een cookie bij je.
Functionele Cookies Altijd ingeschakeld
Functionele cookies zorgen ervoor dat onze website goed werkt en zijn altijd ingeschakeld. Alles om je een goed werkende website te kunnen tonen.
Analytische Cookies Uitgeschakeld
Met analytische cookies kunnen we (geanonimiseerde) gegevens verzamelen over het gebruik van onze website. Dat helpt ons onze website te kunnen optimaliseren.
Marketing Cookies Uitgeschakeld
Marketing cookies zijn nodig voor functies als socialmedia-deelbuttons en het bijhouden van surfgedrag. Met deze cookies kunnen we je relevante content en advertenties laten zien.