VoIP telefooncentrale, al jouw vragen beantwoord

VoIP telefooncentrale, jouw vragen beantwoord

Welke VoIP centrale je moet kiezen is zo makkelijk nog niet. In deze blog helpen we je een handje. Vooraf leggen we uit wat een telefooncentrale is, wat de functie ervan is binnen je bedrijf en welke verschillende telefooncentrales er zijn. Daarna geven wij enkele voorbeelden voor het kiezen van de juiste VoIP telefooncentrale voor jouw bedrijf.

Een VoIP telefooncentrale of lokaal?

Een telefooncentrale is eigenlijk niet meer van deze tijd. Vroeger kwam het weleens voor dat je eerst de telefoniste van de telefooncentrale op moest bellen voordat je de uiteindelijke persoon aan de telefoon kreeg. De traditionele telefooncentrale is in feite het fysieke kastje in de patch- of meterkast waar de telefoonlijn op wordt aangesloten. Deze zorgt ervoor dat gesprekken op je toestel worden afgeleverd en je de lijn aan kan nemen.

Tegenwoordig spreken we vaker van een VoIP- of hosted telefooncentrale. Hierbij heb je geen fysieke telefooncentrale en -lijn meer nodig. De toestellen melden zich dan namelijk via het internet aan op de virtuele centrale.

Hoe werkt een telefooncentrale in de cloud?

Een telefooncentrale in de cloud of VoIP telefooncentrale is toegankelijk via het internet. Je beheert de volledige telefonie omgeving dus via één online platform. Hiermee zijn ook de kosten van het aanschaffen van een dure traditionele centrale overbodig. Je betaald simpelweg een maandelijks bedrag voor het aantal gebruikers of voor het aantal gelijktijdige spraakkanalen.

De functie van een VoIP telefooncentrale

De voornaamste functie van een telefooncentrale in de cloud is natuurlijk om je bedrijf telefonisch bereikbaar te houden. Daarbuiten zijn er uitgebreidere VoIP telefooncentrales die meer opties en functionaliteiten bieden. Denk hierbij aan het voeren van online meetings, bellen via je mobiele telefoon met het zakelijke nummer of chatvensters op je website. Verder zitten er, afhankelijk van het systeem, verschillende opties ingebouwd zoals: gespreksopname, uitgebreide rapportages, keuzemenu’s, slimme wachtrijen en koppelingen met CRM systemen.

Welke VoIP telefooncentrale moet ik kiezen? Enkele voorbeelden

Welke VoIP telefooncentrale je het beste kunt kiezen hangt erg af van het type bedrijf samen met de wensen en eisen. Hieronder geven we je een aantal voorbeelden.

Is jouw bedrijf afhankelijk van telefonie omdat je salesafdeling werkt met voicelogs? Of is bellen binnen je bedrijf eerder een bijzaak omdat je verkopers meestal buiten de deur zijn? In dat laatste geval kun je met cloud telefonie van Dstny waarschijnlijk goed vooruit.

Ben je opzoek naar uitgebreidere functies dan is het 3CX platform mogelijk interessanter.

Wil je processen binnen je bedrijf verbeteren? Gebruik dan 3CX.

Of voer je zo’n plat mogelijke bedrijfsstructuur? Dan is onze cloud telefonie oplossing het meest geschikt.

De beste VoIP telefooncentrale voor jouw bedrijf?

Kies voor een oplossing van de toekomst

Bij Dstny werken wij met VoIP telefooncentrales die beschikken over eindeloze functionaliteiten. Denk aan uitgebreide rapportagetools, wachrijmogelijkheden, overzicht van bereikbare collega's en locatieonafhankelijk werken. Met zowel 3CX als Swyx hoef jij je nooit meer zorgen te maken over de bereikbaarheid van je bedrijf.

Dstny is 3CX titanium partner - Unified Communications oplossing

3CX

Het nieuwe werken

Swyx gold partner - Unified Communications van Dstny

Swyx

Modern & innovatief

Hoe kunnen wij je helpen?

We raden het altijd aan om met een van onze adviseurs in gesprek te gaan. Tijdens een vrijblijvende afspraak nemen we samen de wensen en eisen door om zo tot de beste oplossing te komen.

Onze CORE Dstny

Wij pakken het net even iets anders aan

13K+

Gelukkige klanten

2M+

Cloud communicatie gebruikers

700+

Enthousiaste werknemers

300+

Hechte partners

150K+

Cloud security gebruikers

Cookies

We gebruiken cookies om onze website goed te laten werken en te kunnen verbeteren.

Voorkeuren cookies

We gebruiken cookies om onze website te analyseren en verbeteren, en voor marketing en om ervoor te zorgen dat je relevante content te zien krijgt. Het niet toestaan van cookies kan invloed hebben op je gebruikerservaring. Let op: Als je via deze site een YouTube-filmpje bekijkt, plaatst YouTube áltijd een cookie bij je.
Functionele Cookies Altijd ingeschakeld
Functionele cookies zorgen ervoor dat onze website goed werkt en zijn altijd ingeschakeld. Alles om je een goed werkende website te kunnen tonen.
Analytische Cookies Uitgeschakeld
Met analytische cookies kunnen we (geanonimiseerde) gegevens verzamelen over het gebruik van onze website. Dat helpt ons onze website te kunnen optimaliseren.
Marketing Cookies Uitgeschakeld
Marketing cookies zijn nodig voor functies als socialmedia-deelbuttons en het bijhouden van surfgedrag. Met deze cookies kunnen we je relevante content en advertenties laten zien.