Overlast melden

Ervaar je telefonisch overlast?

Niets is zo vervelend dan lastig worden gevallen door (anonieme) bellers. Ben je een klant van Dstny dan kun je hier bij ons melding van doen. Ben je geen klant van Dstny dan kun je hieronder meer informatie vinden of een klacht indienen bij het ACM ConsuWijzer.

Dstny is een telecom leverancier. Wij leveren dus telefoonnummers aan bedrijven én aan wederverkopers. Doordat wij de leverancier zijn van telefoonnummers, staan veel nummers geregistreerd op onze naam. Dat betekent niet dat wij ook de gebruiker zijn van de telefoonnummers.

Ben je géén klant van Dstny?

Vervelend dat je overlast ondervindt van een klant van Dstny. Sinds 1 juli 2021 is de telecommunicatiewet aangepast en mogen bedrijven je alleen bellen om iets te verkopen als je toestemming hebt gegeven of klant bent (geweest). Het bel-me-niet register is daarmee komen te vervallen.

Wanneer mag een bedrijf je wél bellen?

Er zijn redenen wanneer een bedrijf je wél mag bellen, ook al zit je hier wellicht niet op te wachten:

Toestemming

Wanneer je hiervoor toestemming hebt gegeven.

Klant (geweest)

Wanneer je klant bent van het bedrijf (of in de afgelopen 3 jaar klant bent geweest).

Goede doelen

Een goed doel mag je ook bellen als je donor bent geweest, vrijwilligerswerk hebt gedaan of bij een bijeenkomst aanwezig bent geweest.

Wat je kunt doen als je toch overlast blijft ervaren

Tijdens een gesprek kun je altijd aangeven dat je jouw gegevens uit het systeem verwijderd wilt hebben en je beroepen op je “Recht van verzet”. Je kunt ook zelf contact opnemen met het bedrijf en aangeven dat je niet meer gebeld wilt worden. Mocht je niet precies weten wie jou heeft gebeld en/of geven ze geen gehoor aan je Recht van verzet? Dan kun je het beste melding doen bij je eigen provider. Jouw provider kan vervolgens stappen ondernemen. Zo kunnen ze onder andere contact met ons opnemen om aan meer informatie te komen. Ook kun je een klacht indienen bij het ACM ConsuWijzer.