Nieuw mobiel VaMo
Pincode & PUK
De pincode van de simkaart dient alleen ingevoerd te worden wanneer het toestel opnieuw wordt opgestart. De (standaard) pincode is viermaal nul. De pincode kun je in de GSM aanpassen naar een zelfgekozen code. Wanneer de pincode drie keer foutief wordt ingevoerd, vraagt het toestel om de PUK-code. De PUK code staat op de “bankpas” waar de simkaart in bevestigd is, belangrijk dus om deze bankpas goed te bewaren! Als je deze code invoert kan je hierna een nieuwe sim-pincode invoeren. In het geval dat zowel de pincode als de PUK-code niet meer beschikbaar zijn; neem dan contact op met onze support afdeling.
Instellingen toegangspunt (data)
Gebruik je internet op je GSM; de juiste instellingen voor het toegangspunt (APN) voor de dataverbinding op het toestel zijn:
Android toestellen: ga naar Apps > Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Voeg hier een nieuw
toegangspunt toe (bovenin) en zorg dat deze geselecteerd / actief staat. Vul vervolgens de onderstaande gegevens in.
- Naam: Dstny
- APN: internet.mvno.mobi
- Gebruikersnaam: mvno
- Wachtwoord: mvno
- MCC: 204
- MNC: 03
- APN-type: default.supl
Apple iPhone toestellen: ga naar Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data > Mobiele datanetwerk. Vul hier de
onderstaande gegevens in, de overige invulvelden kunnen allemaal leeggelaten worden.
- APN: internet.mvno.mobi
- Gebruikersnaam & wachtwoord: mvno
Hotspot gebruiken
Zordra de bovenstaande APN gegevens bij Persoonlijke Hotspot zijn ingevoerd kan de hotspot op je toestel worden geactiveerd. Vergeet voor de veiligheid niet om je wachtwoord in te stellen bij het inschakelen van je hotspot.
Melding "VaMo"
Het kan voorkomen dat het toestel, op de plaats waar normaliter de providernaam weergegeven wordt, gedurende de eerste dagen de melding “VaMo” staat. Dit heeft te maken met netwerkinstellingen die worden verwerkt na de overstap. Indien je na twee werkdagen nog geen SMS hebt gekregen met verzoek het toestel te herstarten - én er staat nog “VaMo” - neem dan contact met ons op.
Voor de volledigheid: mocht je dit beeld ziet staan, heeft dit verder geen invloed op de werking van de spraak-/ dataverbinding. Alle functionaliteiten zijn dus gewoonweg beschikbaar.
Melding "LTE"
Op bepaalde toestellen kan het toestel bovenin bij de verbindingsindicator "LTE" weergeven. Dit betekent dat het toestel verbonden is via het 4G-netwerk.
Instellingen doorschakelingen & uitgaand nummer
Om je doorschakelingen te beheren en om aan te geven met welk nummer je uit gaat bellen (06-nummer, anoniem, etc.), maak je gebruik van onze online omgeving www.mijnnummerweergave.nl. Je logt in met je eigen mobiele nummer, het wachtwoord wordt per e-mail verstrekt door onze support afdeling.
Voicemail
Een voicemailbericht luisteren, opnemen en instellen doe je in je voicemail box. Om je voicemail box te bereiken bel je naar 999. LET OP: wanneer je naar 1233 belt wordt er ook verbinding gemaakt met je voicemail box, echter zal deze aangeven dat je geen nieuwe voicemailberichten hebt. Bellen via 1233 werkt dus niet. Wanneer je naar 999 belt wordt er verbinding gemaakt met je voicemail box.
Je zult nu een reeks opties krijgen. Heb je nog vragen? Neem gerust contact op met onze afdeling support.