Veelgestelde vragen

3CX

In dit overzicht staan veelgestelde vragen over het 3CX telefoniesysteem. Kom je er als nog niet helemaal uit? Neem dan contact met ons op en wij helpen je.

Account veranderen op de 3CX Desktop App

Stap 1: log in met de juiste gegevens bij de 3CX webclient.

Stap 2: als je succesvol bent ingelogd krijg je het 3CX dashboard te zien zoals je hieronder ziet.

Account stap 2

Stap 3: klik linksboven op het Windows logo om het menu te openen.

Account stap 3

Stap 4: je krijgt nu een scherm te zien waar je twee opties hebt. Als je nog geen 3CX desktop client hebt, druk je eerst op de download-knop. Indien je al wel een desktop client hebt geïnstalleerd, druk je op de provision-knop om het webclient account naar de desktop-app te verplaatsen.

Account stap 4

Stap 5: klik nu op de knop "3CX Desktop App openen" zodat het account in de desktop-app wordt gezet. 

Account stap 5

Heb je nog vragen? Neem contact op met onze support afdeling

 

Aan- en afmelden bij wachtrijen in de 3CX desktop app

Binnen de 3CX desktop app is het mogelijk om jezelf zowel bij één wachtrij aan- en af te melden als meerdere wachtrijen tegelijkertijd. We laten je eerst stap voor stap zien hoe je jezelf kunt aan- of afmelden van één wachtrij.

Afmelden bij één wachtrij tegelijkertijd

Stap 1: open je 3CX desktop app.

Stap 2: klik links op de knop "Paneel".

Stap 2

Stap 3: klik rechtsboven op de knop "Alle" en hier zie je dan al jouw wachtrijen staan.

Stap 3

Stap 4: klik hier je gewenste wachtrij aan.

Stap 4

Stap 5: onder in het beeld zie je jouw naam staan met daar onder "aangemeld" of "afgemeld". Klik hierop en je zal in of uit de wachtrij wordne gehaald.

Stap 5.1

Stap 5.2

 

Afmelden bij alle wachrijen tegelijkertijd

Stap 1: klik linksboven op het persoon icoontje.

Alle Stap 1

Stap 2: hier zie je de optie "Log uit van de wachtrij" en je logt uit van alle wachrijen waar je in zit. 

Stap 3: om weer in te loggen op alle wachtrijen klik je op "Log in op de wachtrij" en je bent weer op alle wachtrijen ingelogd.

Alle Stap 3

Heb je vragen over het aan- of afmelden van wachtrijen in 3CX? Neem contact op met onze support afdeling.

Zal 3CX blijven werken wanneer ik mijn systeem upgrade naar Windows 11?

Op dit moment ondersteund Windows 11 nog niet volledig 3CX. We adviseren je om nog niet te upgraden naar Windows 11. Mocht je dit al wel hebben gedaan en problemen ervaren met 3CX adviseren we je binnen de door Microsoft gestelde termijn van 10 dagen te 'Downgraden' naar Windows 10. Deze optie is te vinden in Instellingen onder het kopje Systeem > Systeemherstel. Voordat je deze downgrade uitvoert adviseren we je om contact op te nemen met je automatiseerder om dit af te stemmen.

Hoe installeer ik de 3CX Desktop App voor Windows?

De Desktop app voor Windows bevat alle functies van de web client maar biedt daarnaast een niet iets meer “native” ervaring. Om de app te downloaden:

  1. Klik op het Windows icoon windows bovenin het zijpaneel van de webclient.
  2. Volg de instructies om de app te installeren en te provisionen.
3CX App instellingen

Controleren en aanpassen op Apple en Android toestellen

ln deze instructie wordt uitgelegd hoe je instellingen kunt controleren en aanpassen voor het gebruik van de 3CX App op Apple en Android toestellen. Zijn er na het doornemen nog vragen of opmerkingen, neem dan contact op met Dstny.

Instellingen voor Apple iPhone

Allereerst: op een Apple iPhone heb je minder opties dan op een Android toestel omtrent het aanpassen van instellingen in de 3CX App. Het enige wat je hierin kunt uitvoeren is linksboven in de App op de 3 streepjes drukken. Vervolgens open je de
instellingen en kies je voor "Opnieuw provisioneren". De App instellingen met de wijzigingen worden nu opnieuw opgehaald.

Verder kun je in de Appstore controleren of de 3CX App de nieuwste versie is en eventueel bijwerken (indien dit niet het geval is). Vervolgens raden wij aan om te controleren of de iPhone de laatste versie heeft en indien nodig deze versie te updaten. Dit kan bij de instellingen van de iPhone onder "Algemeen".

Als laatste zijn er ook nog een aantal iPhone instellingen aan te passen ter verbetering van de App.

  • Ga hiervoor naar de iPhone Instellingen en dan naar Mobiel netwerk.
  • Hier staan de opties "Bellen via wifi" en "Bel via andere apparaten". Deze opties moeten beiden uit staan.
  • Nu ga je een stap terug naar het hoofdmenu van de instellingen, als je hier wat naar beneden gaat zie je je apps voorbij komen, klik hier 3CX aan.

Je hebt hier de optie om diverse opties aan of uit te zetten, de volgende opties moeten hier aan staan "Microfoon", "Berichtgeving", "Ververs op de achtergrond" en "Mobiele Data". Om toegang te krijgen zal er ingelogd moeten worden, dit kan op de volgende manier:

  • Ga in de 3CX App naar lnstellinqen ➔ Geavanceerd.
  • Hier heb je de optie Audiosubsysteem, stel deze in op Automatic.
  • In de 3CX App klik je rechtsboven op het gekleurde vierkantje (de kleur is afhankelijk van de huidige gebruikersstatus).
  • Je krijgt hier een aantal statussen te zien, de standaard status is "Beschikbaar" in deze status ben je bereikbaar. Dit is tevens de standaard status.
  • Klik bij "Beschikbaar" rechts op het papiertje met potlood om de instellinqen hiervan aan te passen.
  • Hier zie je de onderste optie "Push-Meldingen Accepteren", zorg dat deze aan staat.
  • Evenentueel kun je deze optie ook op de andere statussen instellen, maar de status "Beschikbaar" is het belangrijkst.

Samsung batterij besparing

Om bij Android toestellen de batterij besparing modus in of uit te schakelen volg je de volgende stappen.

  • Open de 3CX App en ga naar Instellingen ➔ Geavanceerd.
  • Hier heb je de optie Optimalisatie batterijgebruik uitschakelen. Vink deze aan en je wordt omgeleid naar de batterij instellingen van het toestel. Hier zie je als het goed is de 3CX App bij staan.
  • Klik de 3CX App aan en stel deze in op Niet optimaliseren.
  • Vervolgens kun je de instellingen verlaten en een test gesprek voeren.

Mobiele instellingen om prestaties te verbeteren

Verder zijn er nog een aantal mobiele instellingen die aangepast kunnen worden om de performance te verbeteren.
Echter verschilt het per merk er type toestel waar deze instellingen zitten, dit kun je het beste even opzoeken voor jouw type toestel.

  • Bellen over wifi, deze instelling moet uit staan dit kan verstoringen opleveren i.c.m de App.
  • Wifi mag niet op standby gaan als het toestel vergrendeld.
  • Zet "Databesparing" uit eventueel alleen voor de 3CX App.
  • Eventueel kan er gewisseld worden van wifi naar 4G mogelijk dat dit het probleem ook verhelpt. Na het selecteren van de gewenste periode kun je op "Tonen" klikken, de gegevens worden dan opgehaald.

Daarnaast kun je controleren of de 3CX App up-to-date is door te contrnleren op updates in de Google Play Store. Ook wordt aangeraden de Android versie van het toestel up-to-date te houden, dit kan bij instellingen van de mobiele telefoon en dan onder "Systeem".

Een huntgroep, wat is dat?

Met een huntgroep kun je meerdere toestellen aan één extern telefoonnummer koppelen. Zodra je dit nummer belt gaan alle gekoppelde toestellen rinkelen.

IVR, wat betekent dat?

IVR betekent "Interactive Voice Response". Dit wil zeggen dat de beller begeleid kan worden door een computerstem, zoals bijvoorbeeld in een keuzemnu. Ook kun je met IVR opdrachten door de beller te laten uitvoeren door simpelweg op een toets te klikken. "Klikt" goed, of niet?

Hoe stel ik mijn 3CX-thuiswerkplek in?

Voor het in gebruik nemen van de 3CX-applicatie heb je inloggegevens gekregen via de e-mail. Volg de stappen in deze handleiding om je thuiswerkplek in te stellen.

Hoe plan ik een audio- of webconferentie in?

Stap 1: Tik of klik op "Conferentie inplannen" in de 3CX-webversie (bij smartphones staat dat in het menu bovenin). 

Stap 2: Vul "Onderwerp" en "Opmerkingen voor deelnemers" in. 

Stap 3: Geef de tijd in dat je je meeting wilt starten.

Stap 4: Klik of tik op "Vergadering opzetten" (Webclient) of "Gereed" (Android & iOS) en voeg deelnemers toe.

  • Deelnemers ontvangen een uitnodigingsmail met een inbelnummer en PIN. 
  • Interne deelnemers ontvangen een email met een extensie en PIN of worden gebeld.

Niet gevonden wat je zocht?

Bovenstaande vragen en antwoorden updaten wij regelmatig om er voor te zorgen dat we jou zo snel mogelijk kunnen helpen. Toch niet gevonden wat je zocht, neem dan gerust eenvoudig contact met ons op. Kijk hier voor de contactmogelijkheden. Zo kunnen we je nog direct helpen met je vraag… as it should be!

Onze CORE Dstny

Wij pakken het net even iets anders aan

13K+

Gelukkige klanten

2M+

Cloud communicatie gebruikers

700+

Enthousiaste werknemers

300+

Hechte partners

150K+

Cloud security gebruikers

We gebruiken cookies om onze website goed te laten werken en te kunnen verbeteren.

Voorkeuren cookies

We gebruiken cookies om onze website te analyseren en verbeteren, en voor marketing en om ervoor te zorgen dat je relevante content te zien krijgt. Het niet toestaan van cookies kan invloed hebben op je gebruikerservaring. Let op: Als je via deze site een YouTube-filmpje bekijkt, plaatst YouTube áltijd een cookie bij je.
Functionele Cookies Altijd ingeschakeld
Functionele cookies zorgen ervoor dat onze website goed werkt en zijn altijd ingeschakeld. Alles om je een goed werkende website te kunnen tonen.
Analytische Cookies Uitgeschakeld
Met analytische cookies kunnen we (geanonimiseerde) gegevens verzamelen over het gebruik van onze website. Dat helpt ons onze website te kunnen optimaliseren.
Marketing Cookies Uitgeschakeld
Marketing cookies zijn nodig voor functies als socialmedia-deelbuttons en het bijhouden van surfgedrag. Met deze cookies kunnen we je relevante content en advertenties laten zien.