Mobiel

In dit overzicht staan veelgestelde vragen over mobiele telefonie van Destiny. Kom je er als nog niet helemaal uit? Neem dan contact met ons op en wij helpen je.

Binnenkort word je overgezet op een nieuwe simkaart / een nieuw telefoniesysteem. Deze informatiepagina geeft inzicht in een aantal handige tips en weetjes, om de overstap jou zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Omzetten simkaart

De omzetting van het eigen nummer geschiedt automatisch op de porteringsdatum tussen 08.30 en 15.30 uur (echter vrijwel altijd in de ochtend, rond 9.00 á 10 00 uur)

  • Vuistregel is hier: pas op het moment dat de oude simkaart geen bereik meer geeft (er kan niet meer gebeld worden), moet de nieuwe simkaart in het toestel gestoken worden. Wordt er, voordat de oude simkaart inactief is, gebruik gemaakt van de nieuwe simkaart, dan ben je tijdelijk niet bereikbaar.

Als de oude simkaart inactief is en je bent nog niet direct bereikbaar op je nieuwe kaart; wacht 30 minuten en start het toestel (met de nieuwe simkaart) opnieuw op. Is er hierna nog steeds geen verbinding? Neem dan contact op met onze afdeling support.

Pincode

Met betrekking tot de pincode is het handig om allereerst een onderscheid te maken tussen:

  • Pincode van de simkaart: dit is de pincode die alleen ingevoerd hoeft te worden als het toestel opnieuw wordt opgestart. De huidige pincode komt te vervallen. De nieuwe (standaard) pincode is viermaal nul. De pincode kun je in de GSM aanpassen naar een zelfgekozen code.
  • Pincode van het toestel: optioneel kan er bij smartphones gebruik gemaakt worden van een pincode die elke keer ingevoerd wordt als je het toestel gaat gebruiken / ontgrendelt. Deze blijft behouden, er verandert door het wisselen van de simkaart niets aan deze pincode.

De PUK-code staat vermeld op de "bankpas" waar de simkaart in bevestigd is. Deze kan bewaard worden; als je de pincode van de simkaart namelijk 3 keer foutief invoert, vraagt het toestel automatisch om deze PUK-code. Als je deze code invoert kan je hierna een nieuwe simpincode invoeren.

In het geval dat zowel de pincode als de PUK-code niet meer beschikbaar zijn; neem dan contact op met onze afdeling support.

Voicemail vóór de omzetting

Het nummer van de voicemailbox: 1233. Aangezien er van systeem wordt gewisseld, zal de huidige voicemailbox komen te vervallen. Aangeraden wordt dus om vóór de porteringsdatum alle reeds ingesproken berichten af te luisteren. Ná de portering zal de voicemail opnieuw ingesproken moeten worden bij de nieuwe provider (dit kan middels bellen naar 1233 vanaf je GSM).

Voicemail ná de omzetting: de functies van de nieuwe voicemailbox

De voicemailbox kent een aantal (menu) opties. Toets tijdens het afluisteren van een bericht het cijfer dat hieronder staat:

1. Bericht nogmaals beluisteren

2. 10 seconden terugspoelen

3. 10 seconden vooruit spoelen

6. Volgend bericht

7. Bericht wissen

Wanneer je 9 kiest in het hoofdmenu van de voicemail, dan worden de bovengenoemde opties ook nog eens uitgelegd.

Instellingen toegangspunt (data)

Gebruik je internet op je GSM; de juiste instellingen voor het toegangspunt (APN) voor de dataverbinding op het toestel zijn:

Android toestellen: ga naar Apps > Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Voeg hier een nieuw
toegangspunt toe (bovenin) en zorg dat deze geselecteerd / actief staat. Vul vervolgens de onderstaande gegevens in.

  • Naam: Dstny
  • APN: internet.mvno.mobi
  • Gebruikersnaam: mvno
  • Wachtwoord: mvno
  • MCC: 204
  • MNC: 03
  • APN-type: default.supl

Apple iPhone toestellen: ga naar Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data > Mobiele datanetwerk. Vul hier de
onderstaande gegevens in, de overige invulvelden kunnen allemaal leeggelaten worden.

  • APN: internet.mvno.mobi
  • Gebruikersnaam & wachtwoord: mvno

Hotspot gebruiken

Zordra de bovenstaande APN gegevens bij Persoonlijke Hotspot zijn ingevoerd kan de hotspot op je toestel worden geactiveerd. Vergeet voor de veiligheid niet om je wachtwoord in te stellen bij het inschakelen van je hotspot.

Melding "Wacht op SPN" 

Het kan voorkomen dat het toestel, op de plaats waar normaliter de providernaam weergegeven wordt, gedurende de eerste dagen de melding “Wacht op SPN” staat. Dit heeft te maken met netwerkinstellingen die worden verwerkt na de overstap. Indien je na twee werkdagen nog geen SMS hebt gekregen met verzoek het toestel te herstarten - én er staat nog “Wacht op SPN” - neem dan contact met ons op.

Voor de volledigheid: mocht je dit beeld ziet staan, heeft dit verder geen invloed op de werking van de spraak-/ dataverbinding. Alle functionaliteiten zijn dus gewoonweg beschikbaar.

Melding "LTE"

Op bepaalde toestellen kan het toestel bovenin bij de verbindingsindicator "LTE" weergeven. Dit betekent dat het toestel verbonden is via het 4G-netwerk.

Instellingen doorschakelingen & uitgaand nummer

Om je doorschakelingen te beheren en om aan te geven met welk nummer je uit gaat bellen (06-nummer, anoniem, etc.), maak je gebruik van onze online omgeving www.mijnnummerweergave.nl. Je logt in met je eigen mobiele nummer, het wachtwoord wordt per e-mail verstrekt door onze support afdeling.

Je zult nu een reeks opties krijgen. Heb je nog vragen? Neem gerust contact op met onze afdeling support.

De pincode van de simkaart dient alleen ingevoerd te worden wanneer het toestel opnieuw wordt opgestart. De (standaard) pincode is viermaal nul. De pincode kun je in de GSM aanpassen naar een zelfgekozen code. Wanneer de pincode drie keer foutief wordt ingevoerd, vraagt het toestel om de PUK-code. De PUK code staat op de “bankpas” waar de simkaart in bevestigd is, belangrijk dus om deze bankpas goed te bewaren! Als je deze code invoert kan je hierna een nieuwe sim-pincode invoeren. In het geval dat zowel de pincode als de PUK-code niet meer beschikbaar zijn; neem dan contact op met afdeling support.

Voicemail: de functies van de nieuwe voicemailbox

De voicemailbox kent een aantal (menu) opties. Toets tijdens het afluisteren van een bericht het cijfer dat hieronder staat:

1. Bericht nogmaals beluisteren

2. 10 seconden terugspoelen

3. 10 seconden vooruit spoelen

6. Volgend bericht

7. Bericht wissen

Wanneer je 9 kiest in het hoofdmenu van de voicemail, dan worden de bovengenoemde opties ook nog eens uitgelegd.

Instellingen toegangspunt (data)

Gebruik je internet op je GSM; de juiste instellingen voor het toegangspunt (APN) voor de dataverbinding op het toestel zijn:

Android toestellen: ga naar Apps > Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Voeg hier een nieuw
toegangspunt toe (bovenin) en zorg dat deze geselecteerd / actief staat. Vul vervolgens de onderstaande gegevens in.

  • Naam: Dstny
  • APN: internet.mvno.mobi
  • Gebruikersnaam: mvno
  • Wachtwoord: mvno
  • MCC: 204
  • MNC: 03
  • APN-type: default.supl

Apple iPhone toestellen: ga naar Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data > Mobiele datanetwerk. Vul hier de
onderstaande gegevens in, de overige invulvelden kunnen allemaal leeggelaten worden.

  • APN: internet.mvno.mobi
  • Gebruikersnaam & wachtwoord: mvno

Hotspot gebruiken

Zordra de bovenstaande APN gegevens bij Persoonlijke Hotspot zijn ingevoerd kan de hotspot op je toestel worden geactiveerd. Vergeet voor de veiligheid niet om je wachtwoord in te stellen bij het inschakelen van je hotspot.

Melding "Wacht op SPN" 

Het kan voorkomen dat het toestel, op de plaats waar normaliter de providernaam weergegeven wordt, gedurende de eerste dagen de melding “Wacht op SPN” staat. Dit heeft te maken met netwerkinstellingen die worden verwerkt na de overstap. Indien je na twee werkdagen nog geen SMS hebt gekregen met verzoek het toestel te herstarten - én er staat nog “Wacht op SPN” - neem dan contact met ons op.

Voor de volledigheid: mocht je dit beeld ziet staan, heeft dit verder geen invloed op de werking van de spraak-/ dataverbinding. Alle functionaliteiten zijn dus gewoonweg beschikbaar.

Melding "LTE"

Op bepaalde toestellen kan het toestel bovenin bij de verbindingsindicator "LTE" weergeven. Dit betekent dat het toestel verbonden is via het 4G-netwerk.

Instellingen doorschakelingen & uitgaand nummer

Om je doorschakelingen te beheren en om aan te geven met welk nummer je uit gaat bellen (06-nummer, anoniem, etc.), maak je gebruik van onze online omgeving www.mijnnummerweergave.nl. Je logt in met je eigen mobiele nummer, het wachtwoord wordt per e-mail verstrekt door onze support afdeling.

Je zult nu een reeks opties krijgen. Heb je nog vragen? Neem gerust contact op met onze afdeling support.

Binnenkort word je overgezet op een nieuwe simkaart / een nieuw telefoniesysteem. Deze informatiepagina geeft inzicht in een aantal handige tips en weetjes, om de overstap jou zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Omzetten simkaart

De omzetting van het eigen nummer geschiedt automatisch op de porteringsdatum tussen 08.30 en 15.30 uur (echter vrijwel altijd in de ochtend, rond 9.00 á 10 00 uur)

  • Vuistregel is hier: pas op het moment dat de oude simkaart geen bereik meer geeft (er kan niet meer gebeld worden), moet de nieuwe simkaart in het toestel gestoken worden. Wordt er, voordat de oude simkaart inactief is, gebruik gemaakt van de nieuwe simkaart, dan ben je tijdelijk niet bereikbaar.

Als de oude simkaart inactief is en je bent nog niet direct bereikbaar op je nieuwe kaart; wacht 30 minuten en start het toestel (met de nieuwe simkaart) opnieuw op. Is er hierna nog steeds geen verbinding? Neem dan contact op met onze afdeling support.

Pincode

Met betrekking tot de pincode is het handig om allereerst een onderscheid te maken tussen:

  • Pincode van de simkaart: dit is de pincode die alleen ingevoerd hoeft te worden als het toestel opnieuw wordt opgestart. De huidige pincode komt te vervallen. De nieuwe (standaard) pincode is viermaal nul. De pincode kun je in de GSM aanpassen naar een zelfgekozen code.
  • Pincode van het toestel: optioneel kan er bij smartphones gebruik gemaakt worden van een pincode die elke keer ingevoerd wordt als je het toestel gaat gebruiken / ontgrendelt. Deze blijft behouden, er verandert door het wisselen van de simkaart niets aan deze pincode.

De PUK-code staat vermeld op de "bankpas" waar de simkaart in bevestigd is. Deze kan bewaard worden; als je de pincode van de simkaart namelijk 3 keer foutief invoert, vraagt het toestel automatisch om deze PUK-code. Als je deze code invoert kan je hierna een nieuwe simpincode invoeren.

In het geval dat zowel de pincode als de PUK-code niet meer beschikbaar zijn; neem dan contact op met onze afdeling support.

Instellingen toegangspunt (data)

Gebruik je internet op je GSM; de juiste instellingen voor het toegangspunt (APN) voor de dataverbinding op het toestel is:

iPhone / iPad:

  • APN: internet.mvno.mobi
  • Gebruikersnaam & wachtwoord: mvno

Voer deze gegevens in bij: Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data > Mobiele datanetwerk (en dan bij alle witte blokjes waar "APN" staat. Overige invulvelden (zoals gebruikersnaam) kunnen allemaal leeggelaten worden)

Samsung / Sony / Huawei / LG (op Android):

  • Naam: Dstny
  • APN: internet.mvno.mobi
  • Gebruikersnaam: mvno
  • Wachtwoord: mvno
  • MCC: 204
  • MNC: 03
  • APN-type: default.supl

Dit besturingssysteem (Android) kent verschillende menu's per toesteltype, echter bevinden de instellingen zich vrijwel altijd op de volgende locatie in het menu (vanaf het startscherm): Apps > Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Voeg hier een nieuw toegangspunt toe (bovenin) en zorg dat deze geselecteerd / actief staat.

Niet alle genoemde velden kunnen worden leeggelaten of behouden blijven, zoals deze al stonden ingesteld.

Hotspot gebruiken

Zodra de APN gegevens van de vorige bladzijde bij Persoonlijke Hotspot zijn ingevoerd, kan de hotspot op je toestel worden geactiveerd. Vergeet voor de veiligheid niet om je wachtwoord in te stellen bij het inschakelen van je hotspot.

Melding "VaMo" 

Het kan voorkomen dat het toestel, op de plaats waar normaliter de providernaam weergegeven wordt, gedurende de eerste dagen de melding "VaMo" staat. Dit heeft te maken met netwerkinstellingen, die worden verwerkt na de overstap. Indien je na twee werkdagen nog geen SMS hebt gekregen, met verzoek het toestel te herstarten, én er staat nog "VaMo", neem dan contact met ons op.

Voor de volledigheid: mocht je dit beeld ziet staan, heeft dit verder geen invloed op de werking van de spraak-/ dataverbinding. Alle functionaliteiten zijn dus gewoonweg beschikbaar.

Melding "LTE"

Op bepaalde toestellen kan het toestel bovenin bij de verbindingsindicator "LTE" weergeven. Dit betekent dat het toestel verbonden is via het 4G-netwerk.

Een voicemailbericht luisteren, opnemen en instellen doe je in je voicemail box. Om je voicemail box te bereiken bel je naar 999. LET OP: wanneer je naar 1233 belt word er ook verbinding gemaakt met je voicemail box, echter zal deze aangeven dat je geen nieuwe voicemailberichten hebt. Bellen via 1233 werkt dus niet. Wanneer je naar 999 belt wordt er verbinding gemaakt met je voicemail box. Je zult nu een reeks opties krijgen.

Heb je nog vragen? Neem gerust contact op met onze afdeling support.

De pincode van de simkaart dient alleen ingevoerd te worden wanneer het toestel opnieuw wordt opgestart. De (standaard) pincode is viermaal nul. De pincode kun je in de GSM aanpassen naar een zelfgekozen code. Wanneer de pincode drie keer foutief wordt ingevoerd, vraagt het toestel om de PUK-code. De PUK code staat op de “bankpas” waar de simkaart in bevestigd is, belangrijk dus om deze bankpas goed te bewaren! Als je deze code invoert kan je hierna een nieuwe sim-pincode invoeren. In het geval dat zowel de pincode als de PUK-code niet meer beschikbaar zijn; neem dan contact op met afdeling support.

Instellingen toegangspunt (data)

Gebruik je internet op je GSM; de juiste instellingen voor het toegangspunt (APN) voor de dataverbinding op het toestel zijn:

Android toestellen: ga naar Apps > Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Voeg hier een nieuw
toegangspunt toe (bovenin) en zorg dat deze geselecteerd / actief staat. Vul vervolgens de onderstaande gegevens in.

  • Naam: Dstny
  • APN: internet.mvno.mobi
  • Gebruikersnaam: mvno
  • Wachtwoord: mvno
  • MCC: 204
  • MNC: 03
  • APN-type: default.supl

Apple iPhone toestellen: ga naar Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data > Mobiele datanetwerk. Vul hier de
onderstaande gegevens in, de overige invulvelden kunnen allemaal leeggelaten worden.

  • APN: internet.mvno.mobi
  • Gebruikersnaam & wachtwoord: mvno

Hotspot gebruiken

Zordra de bovenstaande APN gegevens bij Persoonlijke Hotspot zijn ingevoerd kan de hotspot op je toestel worden geactiveerd. Vergeet voor de veiligheid niet om je wachtwoord in te stellen bij het inschakelen van je hotspot.

Melding "VaMo" 

Het kan voorkomen dat het toestel, op de plaats waar normaliter de providernaam weergegeven wordt, gedurende de eerste dagen de melding “VaMo” staat. Dit heeft te maken met netwerkinstellingen die worden verwerkt na de overstap. Indien je na twee werkdagen nog geen SMS hebt gekregen met verzoek het toestel te herstarten - én er staat nog “VaMo” - neem dan contact met ons op.

Voor de volledigheid: mocht je dit beeld ziet staan, heeft dit verder geen invloed op de werking van de spraak-/ dataverbinding. Alle functionaliteiten zijn dus gewoonweg beschikbaar.

Melding "LTE"

Op bepaalde toestellen kan het toestel bovenin bij de verbindingsindicator "LTE" weergeven. Dit betekent dat het toestel verbonden is via het 4G-netwerk.

Instellingen doorschakelingen & uitgaand nummer

Om je doorschakelingen te beheren en om aan te geven met welk nummer je uit gaat bellen (06-nummer, anoniem, etc.), maak je gebruik van onze online omgeving www.mijnnummerweergave.nl. Je logt in met je eigen mobiele nummer, het wachtwoord wordt per e-mail verstrekt door onze support afdeling.

Voicemail

Een voicemailbericht luisteren, opnemen en instellen doe je in je voicemail box. Om je voicemail box te bereiken bel je naar 999. LET OP: wanneer je naar 1233 belt wordt er ook verbinding gemaakt met je voicemail box, echter zal deze aangeven dat je geen nieuwe voicemailberichten hebt. Bellen via 1233 werkt dus niet. Wanneer je naar 999 belt wordt er verbinding gemaakt met je voicemail box.

Je zult nu een reeks opties krijgen. Heb je nog vragen? Neem gerust contact op met onze afdeling support.

Kijk op de storingenpagina om te zien of er momenteel een storing op mobiele telefonie bekend is. Staat er niets tussen en werkt het toch anders dan je gewend bent? Bel ons dan via +31 88 204 22 04, maak een ticket aan of stuur een email naar support@dstny.nl. Wij proberen je dan zo snel mogelijk te helpen.

Hier wordt stapsgewijs uilgelegd hoe je een mobiel toestel moet instellen voor het gebruik van data in binnen- en buitenland. Tevens lees je wat je kunt doen als het niet werkt.

Apple (iPhone/iPad)
Om gebruik te kunnen maken van data op je mobiele telefoon, moeten er een aantal stappen worden doorlopen.

  1. Open de app "Instellingen".
  2. Ga vervolgens; naar "Mobiel netwerk".
  3. "Mobiele data" moet ingeschakeld zijn om data te kunnen gebruiken binnen Nederland.
  4. Ga nu naar "Opties mobiele data".
  5. Indien je data in het buitenland wilt gebruiken zet je hier "Dataroaming" aan.
  6. Vervolgens open je "Gesprekken en data", stel deze in op "LTE, VoLTE uit". Het kan voor komen dat je in het buitenland geen data hebt. In dit geval kun je hem dan instellen op "3G". Dit kan het probleem verhelpen.
  7. Als laatste ga je terug naar "Instellingen" ➔  "Mobiel netwerk" en tik je "Mobieledatanetwerk" aan. Hier moet de juiste APN ingesteld staan om toegang te krijgen tot het internet. Vul in alle vakken waar "APN" staat, het volgende in:
    'internet.mvno.mobi'. Bij zowel "Gebruikersnaam" als bij "Wachtwoord" vul je 'mvno' in.
  8. Indien je hotspot wilt gebruiken moet je onderaan de persoonlijke hotspot, de bovengenoemde APN invullen.
    Mocht je met deze instellingen in het buitenland geen data hebben, dan raden we je aan om van netwerkoperator te wisselen. Hiervoor ga je naar "Instellingen" ➔ "Netwerkselectie" ➔ Schakel "Automatisch" uit en wacht tot het toestel de netwerken heeft verkend. Kies vervolgens een operator met een andere naam dan linksboven (naast de tijd) in beeld staat.

Android (Samsung/Huawei/OnePlus/Sony/etc.)

  1. Open de app "Instellingen".
  2. Ga vervolgens naar "Meer netwerken" ➔ "Mobiele netwerken" of "Gegevensverbruik" of "Verbindingen" ➔ "Gegevensverbruik".
  3. "Mobiele gegevens" moet ingeschakeld zijn om data te kunnen gebruiken binnen Nederland.
  4. Ga nu naar "Mobiele netwerken".
  5. Indien je data in het builenland wilt gebruiken zet je hier "Dataroaming" aan.
  6. Ga vervolgens naar "Netwerkmodus", stel deze in op "LTE/4G". Het kan voor komen dat je in het buitenland geen data hebt. In dit geval kun je hem dan terugzetten naar "3G". Dit kan het probleem verhelpen.
  7. Ga uiteindelijk naar "Namen toegangspunten" en selecteer het bestaande toegangspunt. Stel hier bij "APN" het volgende in: 'internet.mvno.mobi'.
    De velden "Gebruikersnaam" en "Wachtwoord" mag Je leeg laten.

Mocht je met deze instellingen in het buitenland geen data hebben, dan raden we je aan om van netwerkoperator te wisselen. Hier voor ga je naar "înstellingen" ➔ "Meer netwerken" ➔ "Mobiele netwerken" ➔ "Netwerkoperators". Kies "Netwerken zoeken" en klik op "OK". Wacht tot het toestel de netwerken heeft verkend en kies een operator met een andere naam dan linksboven (naast de tijd) in beeld staat.

Mocht je na het gebruiken van deze handleiding alsnog problemen ervaren, neem dan contact op met onze Support afdeling. Dit kan door te bellen naar 088 204 22 04 of door te mailen naar support@dstny.nl.

Niet gevonden wat je zocht?

Bovenstaande vragen en antwoorden updaten wij regelmatig om er voor te zorgen dat we jou zo snel mogelijk kunnen helpen. Toch niet gevonden wat je zocht, vul dan hiernaast het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Natuurlijk mag je ons ook altijd bellen, wij zijn tenslotte goed met telefonie.