Instellingen Data
Hier wordt stapsgewijs uilgelegd hoe je een mobiel toestel moet instellen voor het gebruik van data in binnen- en buitenland. Tevens lees je wat je kunt doen als het niet werkt.
Apple (iPhone/iPad)
Om gebruik te kunnen maken van data op je mobiele telefoon, moeten er een aantal stappen worden doorlopen.
- Open de app "Instellingen".
- Ga vervolgens; naar "Mobiel netwerk".
- "Mobiele data" moet ingeschakeld zijn om data te kunnen gebruiken binnen Nederland.
- Ga nu naar "Opties mobiele data".
- Indien je data in het buitenland wilt gebruiken zet je hier "Dataroaming" aan.
- Vervolgens open je "Gesprekken en data", stel deze in op "LTE, VoLTE uit". Het kan voor komen dat je in het buitenland geen data hebt. In dit geval kun je hem dan instellen op "3G". Dit kan het probleem verhelpen.
- Als laatste ga je terug naar "Instellingen" ➔ "Mobiel netwerk" en tik je "Mobieledatanetwerk" aan. Hier moet de juiste APN ingesteld staan om toegang te krijgen tot het internet. Vul in alle vakken waar "APN" staat, het volgende in:
'internet.mvno.mobi'. Bij zowel "Gebruikersnaam" als bij "Wachtwoord" vul je 'mvno' in. - Indien je hotspot wilt gebruiken moet je onderaan de persoonlijke hotspot, de bovengenoemde APN invullen.
Mocht je met deze instellingen in het buitenland geen data hebben, dan raden we je aan om van netwerkoperator te wisselen. Hiervoor ga je naar "Instellingen" ➔ "Netwerkselectie" ➔ Schakel "Automatisch" uit en wacht tot het toestel de netwerken heeft verkend. Kies vervolgens een operator met een andere naam dan linksboven (naast de tijd) in beeld staat.
Android (Samsung/Huawei/OnePlus/Sony/etc.)
- Open de app "Instellingen".
- Ga vervolgens naar "Meer netwerken" ➔ "Mobiele netwerken" of "Gegevensverbruik" of "Verbindingen" ➔ "Gegevensverbruik".
- "Mobiele gegevens" moet ingeschakeld zijn om data te kunnen gebruiken binnen Nederland.
- Ga nu naar "Mobiele netwerken".
- Indien je data in het builenland wilt gebruiken zet je hier "Dataroaming" aan.
- Ga vervolgens naar "Netwerkmodus", stel deze in op "LTE/4G". Het kan voor komen dat je in het buitenland geen data hebt. In dit geval kun je hem dan terugzetten naar "3G". Dit kan het probleem verhelpen.
- Ga uiteindelijk naar "Namen toegangspunten" en selecteer het bestaande toegangspunt. Stel hier bij "APN" het volgende in: 'internet.mvno.mobi'.
De velden "Gebruikersnaam" en "Wachtwoord" mag Je leeg laten.
Mocht je met deze instellingen in het buitenland geen data hebben, dan raden we je aan om van netwerkoperator te wisselen. Hier voor ga je naar "înstellingen" ➔ "Meer netwerken" ➔ "Mobiele netwerken" ➔ "Netwerkoperators". Kies "Netwerken zoeken" en klik op "OK". Wacht tot het toestel de netwerken heeft verkend en kies een operator met een andere naam dan linksboven (naast de tijd) in beeld staat.
Mocht je na het gebruiken van deze handleiding alsnog problemen ervaren, neem dan contact op met onze Support afdeling. Dit kan door te bellen naar 088 204 22 04 of door te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..