Portering mobiel VaMo

Binnenkort word je overgezet op een nieuwe simkaart / een nieuw telefoniesysteem. Deze informatiepagina geeft inzicht in een aantal handige tips en weetjes, om de overstap jou zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Omzetten simkaart

De omzetting van het eigen nummer geschiedt automatisch op de porteringsdatum tussen 08.30 en 15.30 uur (echter vrijwel altijd in de ochtend, rond 9.00 á 10 00 uur)

  • Vuistregel is hier: pas op het moment dat de oude simkaart geen bereik meer geeft (er kan niet meer gebeld worden), moet de nieuwe simkaart in het toestel gestoken worden. Wordt er, voordat de oude simkaart inactief is, gebruik gemaakt van de nieuwe simkaart, dan ben je tijdelijk niet bereikbaar.

Als de oude simkaart inactief is en je bent nog niet direct bereikbaar op je nieuwe kaart; wacht 30 minuten en start het toestel (met de nieuwe simkaart) opnieuw op. Is er hierna nog steeds geen verbinding? Neem dan contact op met onze afdeling support.

Pincode

Met betrekking tot de pincode is het handig om allereerst een onderscheid te maken tussen:

  • Pincode van de simkaart: dit is de pincode die alleen ingevoerd hoeft te worden als het toestel opnieuw wordt opgestart. De huidige pincode komt te vervallen. De nieuwe (standaard) pincode is viermaal nul. De pincode kun je in de GSM aanpassen naar een zelfgekozen code.
  • Pincode van het toestel: optioneel kan er bij smartphones gebruik gemaakt worden van een pincode die elke keer ingevoerd wordt als je het toestel gaat gebruiken / ontgrendelt. Deze blijft behouden, er verandert door het wisselen van de simkaart niets aan deze pincode.

De PUK-code staat vermeld op de "bankpas" waar de simkaart in bevestigd is. Deze kan bewaard worden; als je de pincode van de simkaart namelijk 3 keer foutief invoert, vraagt het toestel automatisch om deze PUK-code. Als je deze code invoert kan je hierna een nieuwe simpincode invoeren.

In het geval dat zowel de pincode als de PUK-code niet meer beschikbaar zijn; neem dan contact op met onze afdeling support.

Instellingen toegangspunt (data)

Gebruik je internet op je GSM; de juiste instellingen voor het toegangspunt (APN) voor de dataverbinding op het toestel is:

iPhone / iPad:

  • APN: internet.mvno.mobi
  • Gebruikersnaam & wachtwoord: mvno

Voer deze gegevens in bij: Instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data > Mobiele datanetwerk (en dan bij alle witte blokjes waar "APN" staat. Overige invulvelden (zoals gebruikersnaam) kunnen allemaal leeggelaten worden)

Samsung / Sony / Huawei / LG (op Android):

  • Naam: Dstny
  • APN: internet.mvno.mobi
  • Gebruikersnaam: mvno
  • Wachtwoord: mvno
  • MCC: 204
  • MNC: 03
  • APN-type: default.supl

Dit besturingssysteem (Android) kent verschillende menu's per toesteltype, echter bevinden de instellingen zich vrijwel altijd op de volgende locatie in het menu (vanaf het startscherm): Apps > Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Voeg hier een nieuw toegangspunt toe (bovenin) en zorg dat deze geselecteerd / actief staat.

Niet alle genoemde velden kunnen worden leeggelaten of behouden blijven, zoals deze al stonden ingesteld.

Hotspot gebruiken

Zodra de APN gegevens van de vorige bladzijde bij Persoonlijke Hotspot zijn ingevoerd, kan de hotspot op je toestel worden geactiveerd. Vergeet voor de veiligheid niet om je wachtwoord in te stellen bij het inschakelen van je hotspot.

Melding "VaMo" 

Het kan voorkomen dat het toestel, op de plaats waar normaliter de providernaam weergegeven wordt, gedurende de eerste dagen de melding "VaMo" staat. Dit heeft te maken met netwerkinstellingen, die worden verwerkt na de overstap. Indien je na twee werkdagen nog geen SMS hebt gekregen, met verzoek het toestel te herstarten, én er staat nog "VaMo", neem dan contact met ons op.

Voor de volledigheid: mocht je dit beeld ziet staan, heeft dit verder geen invloed op de werking van de spraak-/ dataverbinding. Alle functionaliteiten zijn dus gewoonweg beschikbaar.

Melding "LTE"

Op bepaalde toestellen kan het toestel bovenin bij de verbindingsindicator "LTE" weergeven. Dit betekent dat het toestel verbonden is via het 4G-netwerk.

Een voicemailbericht luisteren, opnemen en instellen doe je in je voicemail box. Om je voicemail box te bereiken bel je naar 999. LET OP: wanneer je naar 1233 belt word er ook verbinding gemaakt met je voicemail box, echter zal deze aangeven dat je geen nieuwe voicemailberichten hebt. Bellen via 1233 werkt dus niet. Wanneer je naar 999 belt wordt er verbinding gemaakt met je voicemail box. Je zult nu een reeks opties krijgen.

Heb je nog vragen? Neem gerust contact op met onze afdeling support.

Onze CORE Dstny

Wij pakken het net even iets anders aan

13K+

Gelukkige klanten

2M+

Cloud communicatie gebruikers

700+

Enthousiaste werknemers

300+

Hechte partners

150K+

Cloud security gebruikers

We gebruiken cookies om onze website goed te laten werken en te kunnen verbeteren.

Voorkeuren cookies

We gebruiken cookies om onze website te analyseren en verbeteren, en voor marketing en om ervoor te zorgen dat je relevante content te zien krijgt. Het niet toestaan van cookies kan invloed hebben op je gebruikerservaring. Let op: Als je via deze site een YouTube-filmpje bekijkt, plaatst YouTube áltijd een cookie bij je.
Functionele Cookies Altijd ingeschakeld
Functionele cookies zorgen ervoor dat onze website goed werkt en zijn altijd ingeschakeld. Alles om je een goed werkende website te kunnen tonen.
Analytische Cookies Uitgeschakeld
Met analytische cookies kunnen we (geanonimiseerde) gegevens verzamelen over het gebruik van onze website. Dat helpt ons onze website te kunnen optimaliseren.
Marketing Cookies Uitgeschakeld
Marketing cookies zijn nodig voor functies als socialmedia-deelbuttons en het bijhouden van surfgedrag. Met deze cookies kunnen we je relevante content en advertenties laten zien.